Den Onskefulla

Jag har precis läst ut boken Den onskefulla av Lynn Beach. Den handlade om en flicka vid namn Monica. Hennes familj åker till italien för 9 månader och Monica bestämmer sig för att gå på en internat skola i Phantom Valley. Där möter hon många nya vänner. Det går rykten om att familjen som bodde på skolan innan, spökar där nu efter en hemsk brand som det sades att deras 12 åriga dotter Allegras anlade. Monica får ett fint litet rum i den äldsta avdelningen på skolan. Hon får rummet för sig själv och blir genast förälskad i det. Men det börjar hända konstiga saker som bara Monica ser, Kim hennes nya vän försöker hjälpa henne att lösa det mysterie som dyker upp framför näsan på henne. Tillsammans försöker dem lista ut vad det är som pågår och Monica råkar ut för en massa hemska saker.

Jag ger den 4 hjärtan av 5! :) En riktigt bra bok som fick mig att rysa till där jag låg igår natt och läste den. Riktigt ruggig bok som rekomenderas starkt från min sida. Själv tycker jag om sånna här fantasy och övernarturliga böcker. Jag vet itne varför men jag har fäst mig vid sådana konstiga saker. Denna boken var en av B. Wahlströms ungdomsböcker. Den går att låna på dem flesta biblioteken så det är bara att traska dit och fråga efter den om ni är intresserade av att läsa den :)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0