Vakna med AbsoluteEmma 28/3

Godmorgon eller jag kanske ska säga god eftermiddag? XD Idag vaknade jag vid klockan 8. Gud vad störigt! Så jag har fixat en massa saker nu på morgonen istället. Målat mina naglar, städat min systers rum och lite sådant :) Men jaja, det är ju lördag och här kommer dagens Vakna med AbsoluteEmma.

Nageltips
- Klipp naglarna rakt och fila sedan kanterna mjuka.
- För att naglen inte ska gå isönder så lätt, fila alltid från sidorna och inåt.
- När du ska ta bort ditt nagellack så använd bomull och aceton fri nagellacksborttagning.

Yvigt och spretigt hår
- Om ditt hår är yvigt och spretigt kan det bero på fuktbrist eller att du har använt för mycket styleing apparater. Det du kan göra är att äta mer grönskaer, frukt. Det är värsta hälsobomben! Morötter, broccoli, spenat är väldigt bra för ditt hår. Även om kanske inte allt är så gott men det funkar ju ;) Även mjölk och vatten! ^^ Bara att börja dricka och äta nyttigt x)

TIPS TILL HÅR!
- Försök att så ofta du kan skippa fönen och låta håret självtorka, du kan ju även handukstorka det lite och sedan låta det luft torka. Det sliter otroligt mycket på håret att föna det så försök att undvika det! ^^

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0