Vakna med AbsoluteEmma [Extra nummer!]

Godmorgon alla tjejer och killar! :)

Eftersom jag vaknade upp sjuk idag så tänkte jag att då kan jag lika bra slänga in en ny Vakna med AbsoluteEmma. Så detta blir ett litet extra nummer ;)

Diskutera:

• Smink, varför sminkar vi oss?
Ja det kan man ju fråga sig. Många av oss tjejer kan inte leva utan vårat älskade smink. Om vi inte har det på ser vi drogade ut tycker vi och blablabla. Smink tror jag vi har på oss för att känna oss vackrare, men är det inte insidan som räknas? Vad tycker du?

Kärlek
Att vara kär är fantastiskt underbart. Men hur vet man igentligen att man är kär? För mig är det så att jag blir alldeles varm när jag ser personen, när jag hör hans namn så ler jag lite i smyg och jag blir alldeles konstig när han är nära mig. Man kan veta att man är kär på flera olika sätt, mag känsla är ett av dem, man blir alldeles pirrig i magen. Känna sig som om man dansar på små rosa moln, ser rosa när personen är där, bli blyg, konstig, le och skratta mycket när den är där o.s.v. det finns hur många sätt som helst att veta att man är kär på. Detta var bara några få av dem :) Hur blir du själv när du är kär?

Råd:

-
Får du mycket finnar? Det kan bero på att du inte tvättar ansiktet ordentligt innan du går och lägger dig, byt lankan oftare och smörj in ditt ansikte med Dove, Niva eller något liknande. Använd inte heller Foundation på vardagarna utan kanske mer till fester och liknande. Jag svär det hjälper!

- Om du inte vill bli en sjukling som jag blivit så har jag även ett råd till dig! ^^ Ät en massa vitlöks klyftor, ni vet sånna man köper på hink / burk som ligger i någon organe sås. Det funkar skit bra! :)

- Blir ditt hår fettigt senare på eftermiddagen / kvällen? I så fall kan det bero på att du duschar om kvällarna. Att duscha på morgonen är bättre endligt mig. Håret håller sig fräscht hela dagen men om man duschar på kvällen så har det ju redan varit färscht under natten och då blir det inte lika fräscht hela dagen. Så mitt råd är att börja duscha på morgonen, man får ju en riktigt bra kick av det också ;)

Ja detta var dagens Vakna med AbsoluteEmma. Hoppas ni gillade den! ^^
Puss Emma


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0